Dobré knihy jsou brusem rozumu, pilníkem soudnosti a balšámem očí. Jan Amos Komenský

Stejně jako tělo dokáže tolerovat jen určitou dávku radiace, je i naše mysl schopná vstřebat
jen omezené množství hrůzy, a pak přestane vnímat, aby se ochránila. Je to vlastně logické.
Možná, že když je hrozba větší než si dokážeme představit, tak se bráníme tím, že tomu odmítáme uvěřit.

Císařský hrad Trifels

23. dubna 2014 v 16:45 | Helena |  Zámky, hrady, ruiny a kláštery

Hrad Trifels je skalní hrad, který leží nad jižním falckým městečkem Annweiler, ve Falckém lese.
Středohoří Falcký les se nachází ve spolkové zemi Porýní - Falc v Německu, a je to jeden z největších
souvislých evropských lesů, co se týče souvislé lesní plochy. Ve vrcholném středověku měl Frifels po dvě
století od 1113 až asi do 1310 status Královský hrad.Je to chráněné kulturní dědictví podle Haagské úmluvy.

Hrad stojí na Sluneční
část pohoří Vogézy.
Wasgaus je německo-
francouzské středohoří.

Trifels, a jeho ruinové osy, hradní sestry
Anebos a Scharfenberg,
neboli lidově řečeno Mince, které leží na
dvou horách jihovýchodně od císařského hradu,
jsou dominantou Annweileru,
kde 300 m níže, v údolí,
teče řeka Queich.

Trifels hraje
význačnou roli v historii šlechtických rodin sálské dynastie, Hohenstaufen, dynastie Wittelsbachů a domu Falc - Zweibrücken, který byl boční linií dynastie Wittelsbachů.
Největší zájem turistů, kromě korunovačních klenotů, vzbuzuje zajetí anglického krále Richarda Lví srdce. který tady byl vězněn pravděpodobně jen tři týdny,(od března do 19 dubna 1193), což je doloženo.
Další Kyffhäuser legenda vypráví, že na Trifelsu měl spát císař. Podle nejstaršího mudrce to měl být
Friedrich II., v novějších verzích také Friedrich Barbarossa a také Karel Veliký.

Vyskytující se obsah, čas a místně různé verze legendy mají své kořeny v dlouho převládající lidové víře, na návrat jednoho mírumilovného císaře.

Jak již bylo zmíněno, můžete tady spatřit né zrovna věrné
repliky císařských korunovačních
klenotů Svaté říše Římské. Jejich originál je vystaven ve Světské klenotnici v Hofburgu ve Vídni, kam se klenoty dostaly z Norimberka roku 1796. Od roku 1806 do roku 19018 sloužily jako korunovační klenoty Rakouské monarchie.

Tolik z německé wikipedie, protože na české wiki jsem nic nenašla. Takhle si můžete alespoń udělat přehled, kdybyste
plánovali dovolenou v těchto končinách. Hory a hrad jsou primární turistické cíle ve Falci, hrad navštíví ročně přibližně
100 000 návštěvníků.

Vstupní brána.

Tohle je kaple zevnitř hradu, kde není přístup, jsou tam mříže. Natáhla jsem ruku, a vyfotila to takhle.

A tohle je podezdívka okna kaple zvenku.

Korunovační klenoty Svaté říše římské.

Děkuji vám za návštěvu a děkuji, že jste došli až sem.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 děda tik tak | Web | 23. dubna 2014 v 17:02

Hezký a jak je vidět Helenko udržovaný hrad s vysokou návštěvností. U těch korunovačních předmětů předpokládám, že jsou to repliky,když jsou takto veřejně vystavovány. Zaujala mne také ta třetí fotografie, kde je na vrcholu skály ztvárněna hlava nějakého záhadného tvora. :-)

2 Helena | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 17:25

[1]: Hrad je to pěkný, ale lidí, jak na Václaváku. ;-)Udělat snímek, kde není nějaký člověk se snad ani nedá. :-)Jsou to Mirku repliky, a na třetím snímku je skála, ale podobá se všeličemu z různých úhlů pohledu. :-)

3 Zdenka | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 17:34

Helenko, moc pěkný hrad jsi nám ukázala :-) Mě se líbí, že je ten pískovec do červena :-)Asi určitě se tam nikdy nepodívám, tak alespoň díky tobě :-D

4 Intuice | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 18:29

Další pěkný hrad a působí bytelně. tedy pevně, nedobytně. :-)

5 Hanka | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 19:01

První tři fotky jsou úžasné, Heli, podobné záběry mám moc ráda. Líbí se mi ovšem všechny, je to zajímavá reportáž. Sama se do zahraničí těžko někdy dostanu, tak podobné reportáže s radostí vítám. :-)
Korunovační klenoty už byly, díky Mirkově dotazu, zodpovězeny.
Dovedu si představit ty davy lidí kolem hradu, to nesnáším, ale někdy se jim nedá vyhnout, když chce člověk vidět něco zajímavého. :-?
Přeji ti pohodový večer. :-) Hanka

6 Helena | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 19:06

[3]: Na mě ten červený pískovec působí nějak zvláštně. :-)Ale co bylo, to se použilo. :-)Měli bychom zorganizovat nějaký zájezd blogerů. :D

7 VendyW | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 19:07

Krásný hrad, ten středověk z něj úplně dýchá. Je nádherná představa že originály těch říšských klenotů měl na hlavě a v rukách i Karel IV. a Zikmund I.Žádný jiný z dlouhé řady českých králů už ne....

8 Helena | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 19:09

[4]: Ta stavba mi jako hrad vůbec nepřipadá. :-)

9 Helena | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 19:20

[5]: Děkuji Hani, bylo to v neděli, a počasí jak udělané pro pěší túru. Ale parkoviště dole pod hradem bylo plné a spousta motorkářů. Když jsme scházeli dolů, potkali jsme velkou skupinu lidí, asi autobus. ;-)  :-) Jsem ráda, že jsem hrad viděla, vůbec jsem o něm nevěděla. A fascinovala mě krajina, pískovcové skály, prostě nádhera. :-)  :-)

10 Helena | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 19:28

[7]: VendyW ani nevíš, jak ráda bych se podívala do Cách, kde byl Karel IV. korunovaný. :-)Stejně je to tak ,moc zajímavé, Karel IV. měl otevřené všechny tranzity, skoro nic mu nestálo v cestě. :-)

11 Liliana Landštejnská | Web | 23. dubna 2014 v 19:33

Pěkné, jen co je pravda... trochu mi to připomíná Itálii, tam jsem viděla něco podobného :-)

12 Helena | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 19:38

[11]: Právě, mě ten hrad tady nesedí, má jinou architekturu. :-)

13 Aliwien | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 20:29

Úžasné fotky i článek,  je skvělě poznávat a dozvídat se něco nového o místech, kam se třeba nikdy nepodívám.

14 Helena | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 20:32

[13]: Děkuji Ali, nikdy neříkej nikdy. :-)

15 Hanka | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 20:46

[9]: Prostě skvělý zážitek, člověk má potom na co vzpomínat. :-)

16 eva | E-mail | 23. dubna 2014 v 20:51

Helenko,moc zajímavé čtení a krásné fotky,ostatně jako vždy. U tebe jsem si už zvykla na vysoký standart.
Hrady,ty jsem měla už od svých  dětských let raději než zámky. Tam je to tajemno a tam se mě zdá,že je nejmíň úprav. Zámky jsou krásné,ale mě už tak nelákají. To raději nějakou hradní zříceninu. Za ní bych se klidně do kopce plazila. :-D Ovšem ne teď,kdy se plazím
z úplně jiného důvodu. Takový uskříplý sedací nerv...to je potvůrka. Jinak zaujaly mě korunovační klenoty. Samozřejmě jejich replika,jak jsi říkala méně zdařilá. Shodou okolností jsem se teď ve svátky dívala na televizi,což činím velice zřídka,ale víš,ten skříplý nerv ;-). Dávali zajímavý dokument o výrobě repliky Českých korunovačních klenotů. Mimochodem od pravých nejdou rozeznat,toť slova odborníků. Bylo to opravdu moc zajímavé. Kolik lidí se na tom podílelo. Jak mravenčí to byla práce! Zabralo jim to celý rok.Až budu mít čas,zkusím si to ještě někde vyhledat a znovu se podívat. Jinak přes léto se chystám zase nějaké hrady navštívit. Tady nejbližší máme Buchlov,kde jsem nebyla už dobrých deset roků. Těším se na další tvoje chytré povídání. :-)

17 Sugr | Web | 23. dubna 2014 v 21:08

Helenko, to je ted krááás, až oči přecházejí! Nevšední a nááádherné! :-)

18 Helena | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 21:51

[15]: No právě, o tom to je. :D  :-D

19 Helena | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 22:01

[16]:Ahoj Evi, mám hrady taky raději než zámky. Hrady mají takový rustikální charakter, může se dovnitř třeba v zablácených botech, kosti z kuřete se hážou za hlavu, jí se rukama apod.... :D  :D  :-D Jednou jsme byli na zájezdě ve Weimaru, a večer jsme celý autobus měli večeři v rytířském sále. Nejdřív jsme si museli obléci takové kutny nebo co a na hlavu jsem dostala takový nějaký čepec a posadili jsme se ke stolu.Celý večer byl program, do kterého jsme se zapojovali.Nakonec jsem byla vybrána a musela na malé pódium, kde jsme hráli milostnou scénu - vyznání lásky. :D  :-D  :-D U nás se kosti za hlavu neházeli, ale jsou takové středověké restaurace, kde je to povinné. :-D  :-D
Docela jsem se tedˇ rozesmála při představě, že by se to vrátilo. :D Přeji ti Evi polepšení zdravotního stavu a hodˇ všechny starosti za hlavu. :-)

20 Helena | E-mail | Web | 23. dubna 2014 v 22:06

[17]: Jen na tom bílém pozadí to tak nevynikne. :-)  :-)

21 Zdenka | E-mail | 24. dubna 2014 v 7:03

[3]:No to je nápad :D Četla jsem, že máte radši hrady než zámky, to se musím přidat :-) Právě, že je ten červený pískovec pro nás úplně něco jiného :-)

22 Helena | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 8:12

[21]: Zdeni,ono by se to určitě dalo uskutečnit. :-)Zámky jsou až moc noblesní.Holt to není středověk. :-)

23 VendyW | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 8:36

[10]: Měl to trochu lehčí než Jan Lucemburský který nakonec i když byl měl největší šance podvakrát ustoupil ve prospěch někoho jiného což se v případě Ludvíka Wittelsbacha ukázalo jako dost špatná volba. Kdoví jak by se všechno dál vyvíjelo kdyby byl býval císařem Jan Lucemburský.....

24 Jarka | Web | 24. dubna 2014 v 9:43

Hradu to na Sluneční hoře moc sluší, krásně se na ní vypíná a musí z něj být skvělý rozhled po kraji.
Prohlídka byla jistě zajímavá a díky, že jsi na na ní, prostřednictvím tvých fotek, taky vzala. :-)

25 eva | E-mail | 24. dubna 2014 v 9:57

Helenko děkuji za takové dlouhé odepsání :-). Máš holka nějaký šestý smysl nebo něco.. Starosti , no, jo.. Od tebe si nechám říct a pro tentokrát si sebou nesu i toho smajlíka na konci tvé odpovědi.
Ale řeknu ti,ta milostná scéna...Ten středověký týpek,doufám že byl z našeho století?! :-D

26 Helena | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 10:23

[23]: Kdoví, ale stejně si myslím, že je vše tak nějak předurčeno. VendyW, říkají ti něco palmové listy? Toto vědění je staré 5000 let, pochází z Indie a pokud tvůj palmový najdou, řeknou ti jen z otisku palce všechna tvá data, předešlou inkarnaci a tvůj dosavadní život. Nemůže to být náhoda.
Historie je velmi zajímavá, a myslímsi, že panovníci měli své astrology nebo i jasnovidce, kteří jim radili co a jak.
Vzpomínám si na jeden výrok Hildegardy z Bingenu k FR.Barbarossovi, řekla mu: "prohlédni ty slepý."V těch slovech je taková síla.Kdybys ses chtěla podívat, co palmové listy znamenají, tady je kontakt. http://www.youtube.com/watch?v=w3wjxz8AVhw

27 Helena | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 10:27

[24]: Rozhled z věže, kde jsme vylezli byl super Jaruš. :-)Jinak děkuji. :-)

28 Daenerys | Web | 24. dubna 2014 v 10:29

wow, tak tenhle hrad je absolutně úžasný, asi budu za hloupou, ale já ani nevěděla, že tenhle krásný hrad existuje, slyším o něm prvně za což se trochu stydím, ale tak stává se.
Ale vypadá vážně krásně a myslím, že bych tam mohla jet někdy v létě na výlet.. Německo sice není přes kopec :-D ale to nevadí :-D

29 Helena | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 10:29

[25]: Evi máme dokonce ještě určitě fotky z mobilu z tohoto představení, ale kde, to nevím. :D

30 Helena | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 10:32

[28]: Taky jsem o něm nevěděla. Kdybys chtěla přijet, určitě to stojí za to, je tam nádherně, plno cyklistických tras, hodně možností pro pěší túry atd., atd.. :-)

31 Ježurka | Web | 24. dubna 2014 v 14:18

Helenko, připravila jsi nám krásný výlet, nádherná kaple a také ty korunovační klenoty se mi líbily. Na ten hrad, i když tam může být skvěle, bych se asi ale nevyhrabala. Škoda, ale člověk toho za život stihne opravdu hodně málo. Tedy ta naše generace. Myslím, že naše děti a vnoučátka na tom budou líp. A to je dobře.

32 VendyW | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 14:27

Dík a podívám se :-)

33 JiHei - Fotografie | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 19:09

Krásný hrad, pěkné fotky  a velmi zajímavá reportáž :-) Ráda jsem se podívala, tenhle hrad vůbec neznám - takže děkuji, Helenko! :-)

34 Blanka | Web | 24. dubna 2014 v 20:16

Heli,je to moc pěkný hrad a fotky z něj se mi líbí.No a ten kopec,to je něco,ten vyšlapat to musí být :-)

35 Helena | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 22:08

[31]: Libuško ono to tak vypadá, ale dá se s přestávkama v pohodě dojít. :-) Kpř. já jsem pořád mačkala spouštˇ, a najednou jsem byla před hradem. :-)

36 Helena | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 22:10

[33]: Děkuji Jituš, dala bych fotek více, ale ty korunovační klenoty jsem tady chtěla dát, a pak už toho bylo moc. :-)

37 Helena | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 22:11

[34]: Blani jak píši nahoře Libušce, není to tak hrozné. :-)

38 MarijaKes | Web | 25. dubna 2014 v 8:11

Krásný, vznešený, majestátný. Krásné klenoty. Helenko, moc hezký článek.

39 yoshikuni-pise | Web | 25. dubna 2014 v 16:33

Helenko to je nádherný prostě, miluji památky. krásné. :-)

40 Miloš | Web | 25. dubna 2014 v 20:25

Nádhera - hrad, skály, fotky, text.
Repliky možná nejsou příliš věrné, ale krásné i tak. Je to stejné jako na Karlštejně, kde také mají repliky korunovačních klenotů a laik ani nepozná, zda jde o pravé safíry, smaragdy a rubíny, nebo barevná sklíčka.

41 alape | E-mail | Web | 26. dubna 2014 v 1:05

Moc hezký článek i fotky, Heli! :-)
Mě hodně zaujala ta tvář na podezdívce kaple zvenku - je to úplně jako by se zrcadlila (na té přiblížené fotce).
A taky jsem přemýšlela nad tím, co vlastně za váhu nosili na hlavě - ty kameny ve zlatě ... to muselo být strašně těžký :-?

42 karlaprazakova | Web | 26. dubna 2014 v 6:58

To je moc pěkný hrad. Úplně jiný, než ty naše. Nebyla jsem tam ještě, ale teď o něm vím víc díky tvé úžasné reportáži a fotoreportáži.
Děkuji a pěkný víkend :-)

43 Helena | E-mail | Web | 26. dubna 2014 v 20:12

[38]: Děkuji Maruško. :-)

[39]: To jsem ráda, že se ti líbí, něčemu takovému člověk nikdy neodolá. :-)

44 Helena | E-mail | Web | 26. dubna 2014 v 20:14

[40]: Děkuji Miloši, taky bych je nepoznala, jelikož tomu nerozumím. :-)

45 Helena | E-mail | Web | 26. dubna 2014 v 20:20

[41]: Děkuji Ali, Taky se mi ty obličejíčky líbily, je to vlastně zvenku jediná ozdoba, podle které se pozná, kde je kaple, do které se nesmí. :-) Korunu nosili asi jen při zvláštních příležitostech, jinak by jim mohla taky spadnout do polévky. :D  :-D

46 Helena | E-mail | Web | 26. dubna 2014 v 20:26

[42]: Děkuji Karli, tento hrad je skutečně takový neobvyklý. :-)Přeji ti  krásnou neděli. :-)

47 Antonesono | E-mail | Web | 15. ledna 2017 v 17:59

Propecia Dhea Hair Loss In Men Canadian Erectile Dysfunction Pills Kamagra Super  <a href=http://trirx.net>dapoxetine plus cialis</a> Propecia Vergessen Einzunehmen Tablet Lasix Priligy De 60 Mg What Is Zithromax Good For Regaine Propecia Difference  <a href=http://dan5325.com>viagra</a> Want To Buy Dutasteride 0.5mg Stirling Purchase Fluoxetine Amoxicillin Dosage For Bladder Infection Amoxicillin And Breast Lumps  <a href=http://cidovir.com>viagra cialis</a> Cialis 10mg Online Want To Buy Real Finasteride Viagra Bestellen Bankuberweisung Purchase Orlistat Langzeitstudie Levitra Does Amoxicillin Have Penicillin In It  <a href=http://ednorx.com>generic cialis</a> Recensione Kamagra Generic Cialis Generico 5 Mg Prezzo Keflex And Strep Throat  <a href=http://drisdol.com>cialis buy online</a> Levitra Quante Ore Dura Acheter Cialis Original En France Advances Keflex